Online marketing
Online marketing en de beschikbare tools hiervoor is de afgelopen jaren enorm gegroeid. In zes jaar tijd is op het gebied van tools een groei van 3000% procent gerealiseerd, de mogelijkheden zijn oneindig.
Een wereld bekende quote is Use the right tool for the job. Een logische quote; een spijker sla je tenslotte niet met een zaag in de plank. Maar hoe kies je nu de juiste tools om jouw doelstellingen te behalen als er zoveel tools beschikbaar zijn?
Wij helpen je graag met het vaststellen van de juiste gereedschappen aan de hand van de doelstellingen. Ben je benieuwd wat we voor jou kunnen betekenen? Neem dan contact met ons op.
Wat is online marketing?
‘Online Marketing’ Een erg breed begrip, met veel middelen en oneindig veel mogelijkheden. Maar wat is online marketing nu eigenlijk? De definitie volgens Wikipedia van Online marketing is; ‘’ Internetmarketing is de marketing van producten of diensten via internet.’’
Dit klinkt heel logisch, maar is het niet. Online marketing gaat namelijk veel dieper en verder dan alleen de marketing van producten of diensten via internet. Online marketing is namelijk het bereiken van de marketingdoelen door de inzet van technologieën welke verbonden zijn aan het internet. Het gaat hier bijvoorbeeld ook om zoekmachine optimalisatie, social media marketing en e-mailmarketing. Dit is slechts een kleine greep uit alle online marketing mogelijkheden.
Ontdek hier wat we online voor jou kunnen doen;
Vindbaarheid
- Zoekmachine optimalisatie (SEO)
- Zoekmachine adverteren (SEA)
- Lokale marketing
Naamsbekendheid
- Social media strategie
- Content creatie
- Social media adverteren
Vindbaarheid
- Conversie optimalisatie
- Remarketing
- E-mail marketing
Waarom online marketing inzetten?
Waarom zou je online marketing inzetten ten opzichte van de traditionele vormen van marketing? Een greep uit de voordelen van online marketing:
- De online markt blijft groeien, elk jaar komen er weer nieuwe online activiteiten en mogelijkheden bij. De
- Conversie: online resultaten zijn gemakkelijker te meten dan traditionele vormen van marketing.
- Targeting: online is het mogelijk om gericht een doelgroep te bereiken, waardoor je jouw boodschap kan personaliseren.
- Online adverteren is veelal goedkoper
In de bovenstaande opsomming hebben we de meest voorkomende middelen en mogelijkheden even op een rijtje gezet. Maar zoals je waarschijnlijk al aan voelt komen, binnen deze middelen zijn er weer oneindig veel mogelijkheden en manieren om deze in te zetten. Een voorbeeld hiervan is social media marketing… Welke kanalen ga je gebruiken? Wat voor een type content ga je plaatsen? Hoe moet dit er visueel uit komen te zien? En ga zo maar door… Wij snappen daarom ook dat het lastig is om ergens te beginnen en helpen je graag om een goede start te maken!
De kracht van crossmediale marketing
Deze pagina staat in het teken van online marketing, aangezien dit een belangrijk onderdeel is in de marketingstrategie. Maar dat wil niet zeggen dat offline marketing daarom niet meer relevant is voor jou. Wij kijken altijd naar jouw doelstellingen en de gehele klantenportfolio, zodat we een geschikt plan van aanpak kunnen opstellen om jou marketingdoelen te realiseren.
Kosten
Wat kost het om een goede online strategie uit te laten zetten? Een veel voorkomende vraag… Maar heel eerlijk, wij hebben geen idee! Dit is helemaal afhankelijk van jouw website, de markt, de concurrenten, doelgroep en de bedrijfsdoelstellingen.
Één ding is wel zeker, bij ons heb je geen minimale afname van een ”x” aantal maanden of uren, dus je kan alles flexibel inzetten. Maar voordat we zover zijn, willen we graag weten wie jij bent, wat voor een type bedrijf je hebt en wat jouw plannen zijn… Daarom starten we altijd met een vrijblijvend kennismakingsgesprek, zodat we de kennis kunnen bundelen om samen een succesvolle marketingstrategie neer te kunnen zetten.